Procjena zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga je jedan od osnovnih elemenata unapređenja kvaliteta rada zdravstvenih ustanova i preduslov kvalitetne zaštite, a predstavlja mjeru stava pacijenta prema ljekaru, sistemu zdravstvene zaštite i dobijene medicinske njege.
Prepoznavajući i cijeneći važnost zadovoljstva korisnika, Komisija za poboljšanje kvaliteta i bezbjednosti zdravstvenih usluga JZU Dom zdravlja Tešanj, provela je validno mjerenje zadovoljstva kvalitetom, anketirajući korisnike zdravstvenih usluga u 12 timova službe porodične medicine. Anketiranje korisnika zdravstvenih usluga provedeno je 24.11.2014. godine u periodu od 07-15 sati. U navedenom periodu anketirano je 290 korisnika zdravstvenih usluga službe porodične medicine.
Prilikom ispitivanja zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga korišten je anketni upitnik sastavljen od različitih tvrdnji koje se odnose na proučavanje dimenzije zadovoljstva pruženim zdravstvenim uslugama.
Anketirani korisnici usluga koje pruža JZU Dom zdravlja Tešanj u okviru primarnog nivoa zdravstvene zaštite imali su mogućnost da označe na skali ocjena od 1-5 stepen slaganja sa navedenom tvrdnjom, pri čemu je korištena Likertova skala sa petostepenim intervalnim rasponom na kojoj su anketirani mogli izraziti svoje slaganje ili neslaganje ponuđenim tvrdnjama.( 1 predstavlja najmanju, a 5 najveću ocjenu zadovoljstva).
Dobijeni rezultati nakon provedenog anketiranja pokazali su da su pacijenti zadovoljni pruženim zdravstvenim uslugama u Domu zdravlja Tešanj. ( Prosječna ocjena 4,42. Prosječno odstupanje – standardna devijacija od prosječne ocjene iznosi 0,217).
Na osnovu pojedinačnih prosječnih ocjena za tvrdnje iz anketnog upitnika, komisija za poboljšanje kvaliteta i bezbjednosti zdravstvenih usluga u JZU Dom zdravlja Tešanj će nastojati pronaći najbolje mehanizme i metode da bi stepen zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga bio na još višoj razini.
Komisija za poboljšanje kvaliteta i bezbjednosti zdravstvenih usluga u JZU Dom zdravlja Tešanj će u cilju unapređenja kvaliteta zdravstvene zaštite jedanput godišnje provoditi mjerenje zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga, te na osnovu urađene analize i dobijenih rezultata provedenog istraživanja preduzimati mjere i aktivnosti na stalnom unapređenju kvaliteta zdravstvenih usluga. Kontinuirano će se provoditi i analiza pokazatelja zadovoljstva korisnika pruženim zdravstvenim uslugama.